Tuesday, October 20, 2009

Ζιλμπέρ Γκαρσέν ~ ο φωτογράφος τού αφαιρετικού συμβολισμού

La vie est un théâtre


Ο Gilbert Garcin γεννήθηκε στην Ciotat το 1929.
Με τη φωτογραφία ασχολείται πολλά χρόνια, αλλά άρχισε να δημοσιεύει δουλειά του μόλις το 1993. Έκτοτε έχει κάνει πολλές ατομικές και συλλογικές εκθέσεις.
Ζει και εργάζεται στη Μασαλία.

Ο Ζιλμπέρ Γκαρσέν αυτοχαρακτηρίζεται ως καλλιτέχνης και θαυματοποιός.
Σαν στοχαστικό παιδί με ανατρεπτική διάθεση, εν μέρει ενσαρκώνοντας τον Τατί, ακολουθεί τα φωτομοντάζ τού Μαγκρίτ: κόλλα, χαρτί, ψαλίδι και μαύρο χιούμορ, χτίζουν μια πλασματική αυτοβιογραφία, όπου πρωταγωνιστεί ο ίδιος διασκεδάζοντας μες στη χαρά τής παρωδίας με έναν ζοφερά παιχνιδιάρικο τόνο. Το απροσδόκητο και η αλληγορία μάς κλείνουν το μάτι και μας βάζουν κι εμάς 'στο χορό', διεγείρουν την σκέψη - απολαύστε τον! (κι εγώ! χαμογελώ με ...νόημα... ;)

10 comments:

roadartist said...

ΕΙΣΑΙ ΥΠΕΡΟΧΗ!

Φωτο που συνοδεύουν λέξεις σου..
Ένα πολύ όμορφο αφιερώμα που πόσο θα ήθελα να το είχα κάνει (και) εγώ :)
Εκπληκτικός! Ευχαριστούμε :)

markos A said...

Πραγματικά μια αποκάλυψη απολαυστική!
κι εσύ για μια φορά ακόμη για τα έξοχα ποιήματά σου, και ο Γκαρσέν! Δεν τον γνώριζα!

δέξου και τα δικά μου ευχαριστώ από καρδιάς, ψυχής και νου!

Να είσαι πάντα καλά

Kαλημέρα στους συνταξιδιώτες

onlysand said...

Χαμινάκι Χαρωπό και Χαριτωμένο :)

χαίρομαι χαρά μεγάλη που σου άρεσε ο Γκαρσέν (μπορείς να τον 'μεταφέρεις' στην 'ανήσυχη' σελίδα σου, καλό παιδί και ανοιχτόκαρδο :)


@ Κι εσένα, MARKO ευγενικέ
πολύ σ' ευχαριστώ για τις "από καρδιάς, ψυχής και νου" καταθέσεις σου

Να είστε καλά !

και όμορφο βράδυ σε όλους :)

onlysand said...

Μόλις τώρα είδα το μέιλ σου, Χαμινάκι

παίρνει σειρά για τον 'κήπο' το ..."κόλλησέ το απέναντί σου"!

πολύ τρυφερό και 'νοιαστικό' ;)

fyllo said...

Νανά, με ενθουσίασε ο Γκαρσέν!
κι εγώ δεν τον γνώριζα

εδώ ισχύει των κινέζων: "Μία εικόνα όσο χίλιες λέξεις"!

Νανά, σου έγραψα και στον "Κήπο", μπορεί να μην το είδες...
περίμενα να μου απαντήσεις για την ευτυχία που κοστίζει ;)

καλό μεσημέρι σε όλους τους εκλεκτούς φίλους :)

onlysand said...

FYLLO :)))

δεν είναι καταπληκτικός;!... κι εγώ, τυχαία τον ανακάλυψα

Χίλια συγνώμη, FYLLαράκιιιιιι!
μου
μου μου
(φιλάκια:)
η αλήθεια είναι, έχω να πάω κάτι μερούλες στον ‘κήπο’...
τώρα που ‘ανεβάζω’ τον Τρακλ, σε είχα στο νου μου, να σου απαντήσω!
Σπεύδω! ;)

καλό βραδάκι κι όμορφο σε όλους σας!

Maria R. said...

μου άρεσε ιδιαίτερα
ο τύπος που κάθεται κρυμμένος
στην γωνία
ενώ προς τα έξω φαίνονται
δύο μαριονέττες να χαιρετούν
τον κόσμο

"όλοι νομίζουν πως με βλέπουν
αλλά εγώ στην γωνία μου
αόρατος κρυφογελώ.
βλέπεις ξέρω
ότι είναι πρεσβύωπες..."

Καλημέρα :)

eraser said...

Νανά,υπέροχα ποστ κι εδώ και στον "Κήπο"!
τι να πρωτοθαυμάσω ο αδαής και δεν μ' αφήνει και ο... προϊστάμενος!... ;)

"μια εικόνα, χίλιες λέξεις", καλά λέει και το Fyllo!

Σ/Κ έχει μελέτη! τότε θα διαβάσω και τον Τρακλ στον "Κήπο"

έξοχα όλα, να είστε καλά, όμορφες καλημέρες ;)

onlysand said...

Καλώσ’ το το ΜΑΡΑΚΙ το τρυφερό :)

εμένα μου άρεσαν και "τα καλά της άγνοιας" - πίσω απ’ την πόρτα ο ...γκρεμός - με την αλαζονεία και την οίηση των αδαών

"την ώρα που άπαντες σχεδόν
θυμιατίζουν αλαζονεία"

υ/γ. Ακόμα να βρω χρόνο ν' ασχοληθώ με το audacity - κάποτε θα ...επανέλθω ;)

onlysand said...

ERASER!

όχι και να γίνουμε αιτία να ...τσακωθείς με τον ...προϊστάμενο!... χαχα

να είσαι καλά !

όμορφες καλησπέρες σε όλους :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...